Klient na linii – operatorzy telefonii cz.3

Klient na linii – operatorzy telefonii cz.3

Selfon

Agent sieci Play planuje co roku otwierać dziesięć salonów sprzedaży.

Franczyzobiorcy firmy sprzedają ofertę operatora Play. Pierwszy salon Selfon powstał w 2007 roku w Radomsku, a 2010 roku rozpoczęto poszukiwania partnerów, których obecnie w sieci jest 27. Pozostałe 13 punktów należy do właściciela licencji. Strategia rozwoju firmy zakłada otwieranie co roku 10 salonów. Wymagania wobec franczyzobiorców to wkład finansowy w wysokości 50 tys. zł, lokal o powierzchni 25 m2 w dobrym punkcie handlowym miasta, zaakceptowanym wcześniej przez centralę oraz osobiste zaangażowanie w biznes.

– Licencjobiorcą może zostać każdy, począwszy od naszych pracowników, osób już działających w branży, aż po niedoświadczonych przedsiębiorców – mówi Piotr Kaszuba, współwłaściciel Selfon.

Franczyzodawca przekazuje partnerom projekt adaptacji lokalu, podstawowe wyposażenie salonu, elementy wizualizacji wewnętrznej i zewnętrznej, w tym kasetony, plakaty, ulotki i zdjęcia. Franczyzobiorca otrzymuje wsparcie przy otwarciu punktu sprzedaży i bierze udział w organizowanych przez właściciela marki akcjach marketingowych.

Teletorium

Wyspa w galerii handlowej to najlepsza lokalizacja dla biznesu prowadzonego przez franczyzobiorców Teletorium.

Oferta Teletorium skupiona jest na produktach z branży GSM. Partnerzy zajmują się skupem, sprzedażą i serwisem telefonów oraz akcesoriów. Klienci mogą również kupić na firmowych stoiskach drobny sprzęt elektroniczny oraz doładowania telefonów wszystkich operatorów. Właścicielem marki jest spółka Teletorium należąca do grupy kapitałowej TelForceOne, która od 2007 roku jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Obecnie w sieci działają 94 punkty, a dzięki otwarciu w 2012 roku planowanych 10-15 stoisk liczba partnerów przekroczy setkę.

– Punkty sprzedaży otwieramy wyłącznie w centrach handlowych, na stoiskach o powierzchni 6-10 m2. Możliwości pozyskania franczyzobiorców zależą zatem od podaży obiektów handlowych, gwarantujących duży przepływ ludzi. Często jako franczyzodawca sami proponujemy konkretne lokalizacje naszym partnerom – mówi Piotr Andrzejewski, dyrektor zarządzający Teletorium.

Oczekiwania wobec przyszłych franczyzobiorców to doświadczenie w handlu i znajomość branży GSM. Inwestor powinien dysponować kwotą 35-40 tys. zł, które wystarczą na pierwsze zatowarowanie. Partner może liczyć na dostęp do produktów w atrakcyjnych cenach. Pomoc w prowadzeniu firmy zapewnia opiekun, który krok po kro- ku wdraża franczyzo-biorcę w jego codzienne obowiązki. Właściciel licencji oddaje w dzierżawę meble. Nie ma opłaty wstępnej, a należności miesięczne negocjowane są indywidualnie.

– Rynek telefonów komórkowych zmienia się tak szybko jak upodobania. Kiedyś telefon musiał być jak najmniejszy, teraz panuje moda na duże modele z dotykowymi ekranami. Franczyzobiorca powinien śledzić trendy, żeby mógł spełnić oczekiwania klientów – dodaje Piotr Andrzejewski.

Spis treści

Cz.1 – http://willowdesign.pl/klient-na-linii-operatorzy-telefonii-cz-1/
Cz.2 – http://willowdesign.pl/klient-na-linii-operatorzy-telefonii-cz-2/
Cz.3 – http://willowdesign.pl/klient-na-linii-operatorzy-telefonii-cz-3/
Cz.4 – http://willowdesign.pl/klient-na-linii-operatorzy-telefonii-cz-4/
Cz.5 – http://willowdesign.pl/klient-na-linii-operatorzy-telefonii-cz-5/
Cz.6 – http://willowdesign.pl/klient-na-linii-operatorzy-telefonii-cz-6/

Facebook Comments
1 comment

Artykuły użytkownika

Najnowsze

Najczęściej komentowane

Facebook Comments