Gość lubi światowe marki – Orbis cz.2

Gość lubi światowe marki – Orbis cz.2

Przekonać partnera

Najtrudniejszym zadaniem, jakiemu musieli sprostać menedżerowie Orbisu, było przekonanie pierwszego partnera do współpracy na licencji.

– W trakcie rozmów okazywało się, że wiedza i świadomość naszych hotelarzy na temat franczyzy jest znikoma – wspomina Małgorzata Morek. – Na dodatek jedyne konkretne przykłady współpracy, jakimi mogliśmy się posiłkować, pochodziły spoza granic naszego kraju. W połowie 2012 roku uznaliśmy, że jedyną drogą dotarcia do polskich inwestorów hotelowych jest przybliżenie im idei franczyzy. We współpracy z mediami branżowymi publikowaliśmy (i nadal to robimy) artykuły edukacyjne na temat współpracy licencyjnej w hotelarstwie, zrobiliśmy

wszystko, by zyskać zaufanie partnerów nie tylko jako firma zarządzająca ponad 50 hotelami, ale również jako wiarygodny partner franczyzowy, który oferuje rozpoznawalną markę i wsparcie w bieżącej działalności.

Podjęte działania przyniosły zamierzony efekt. W 2012 roku Orbis otworzył pierwszy hotel franczyzowy dzięki umowie zawartej z właścicielem hotelu w Redzie.

– Tym samym, bez inwestowania własnego kapitału, wprowadziliśmy na polski rynek nową markę – ibis Sty-les – mówi Małgorzata Morek. – Hotel w Redzie przeszedł proces rebrandingu w rekordowym tempie. Po dwóch miesiącach od podpisania umowy rozpoczął działalność pod naszym szyldem.

Przez niespełna dwa lata Orbis podpisał ponad 20 umów współpracy z inwestorami budującymi hotele i właścicielami istniejących obiektów.

– Kontaktujemy się z działającymi już hotelami oraz z inwestorami, którzy planują budowy obiektów od podstaw zgodnie z naszymi standardami – tłumaczy Małgorzata Morek. – Niektóre inwestycje wciąż są w fazie realizacji.

Dzięki zawartym dotychczas umowom partnerskim pod koniec bieżącego roku pod markami Accor – Mercure i ibis Styles – będzie działało 14 hoteli na terenie Polski i krajów bałtyckich.

Tylko w czwartym kwartale 2014 roku pierwszych gości przyjmą hotel Mercure w Bydgoszczy oraz hotele ibis Styles we Wrocławiu i w Rydze.

– Niewykluczone jednak, że liczba otwarć w tym roku będzie jeszcze większa. Prowadzimy rozmowy z właścicielami niezależnych hoteli, dla których franczyza może być najlepszym sposobem na poprawienie wskaźników operacyjnych – mówi Małgorzata Morek.

SPIS TREŚCI

Część pierwsza: http://willowdesign.pl/gosc-lubi-swiatowe-marki-orbis-cz-1/
Część druga: http://willowdesign.pl/gosc-lubi-swiatowe-marki-orbis-cz-2/
Część trzecia: http://willowdesign.pl/gosc-lubi-swiatowe-marki-orbis-cz-3/

Facebook Comments
2 comments

Artykuły użytkownika

Najnowsze

Najczęściej komentowane

Facebook Comments