Gość lubi światowe marki – Orbis cz.1

Gość lubi światowe marki – Orbis cz.1

Zarządzamy międzynarodowymi markami po polsku – mówi Małgorzata Morek, dyrektor ds. rozwoju franczyzy w Grupie Hotelowej Orbis.

Orbis ma wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu siecią hoteli. Choć w roli franczyzodawcy firma działa na rynku od ponad dwóch lat, wcześniej przez dekady prowadziła działalność jako franczyzobiorca. W 1973 roku Orbis podpisał umowę franczyzo-wą z grupą Accor, międzynarodowym operatorem hotelowym, a od 1975 roku, jako biorca licencji, budował w Polsce sieć hoteli Novotel. Dodatkowo Orbis zarządzał kasynami, biurami podróży i taborem transportowym (samochody, autobusy).

Po ponad 35 latach doświadczeń Orbisu we franczyzie w 2011 roku, zgodnie z decyzją zarządu, Orbis skoncentrował się na rozwoju sieci hoteli poprzez franczyzę, dążąc do umocnienia swojej pozycji na polskim rynku hotelowym – już nie tylko jako operator, ale i franczyzodawca.

– Naszymi atutami były: know–how pozyskane od partnera strategicznego oraz znajomość rynku lokalnego – mówi Małgorzata Morek. – Dążyliśmy do stworzenia systemu, który spełnia standardy międzynarodowe, ale jednocześnie jest łatwy do zaadaptowania przez polskich przedsiębiorców. Zrobiliśmy coś, czego nie dokonał przed nami żaden operator hotelowy: przełożyliśmy na polskie realia cały pakiet dokumentów franczyzowych oraz umowę. Uruchomiliśmy również polską filię Akademii Accor, w której wszystkie szkolenia – dotyczące różnych obszarów działalności hotelu – odbywają się w języku polskim.

Nie był to jedyny ukłon Orbisu w stronę potencjalnych partnerów. Obowiązujące w Polsce warunki współpracy z markami grupy Accor są takie same jak na całym świecie, jednak franczyzodawca zadbał o to, by jego partnerzy mogli korzystać nie tylko z katalogu dostawców produktów i usług (np. wyposażenia, produktów spożywczych czy systemów IT) współpracujących z grupą Accor na poziomie globalnym, ale mogą również podpisywać umowy z krajowymi dostawcami.

– Współpracujemy z nimi od lat, a nasi partnerzy mogą skorzystać z atrakcyjnych warunków, jakie wynegocjowaliśmy – wyjaśnia dyrektor ds. rozwoju franczyzy w Grupie Hotelowej Orbis. – W przypadku, kiedy nasz krajowy dostawca uzyska rekomendację na poziomie globalnym, może oferować swoje produkty i usługi wszystkim hotelom Accor.

Prace nad stworzeniem konceptu „przyjaznego” polskim hotelarzom trwały niespełna rok. W tym samym czasie zespół Orbisu analizował krajową bazę hotelową, typując potencjalnych franczyzobiorców.

SPIS TREŚCI

Część pierwsza: http://willowdesign.pl/gosc-lubi-swiatowe-marki-orbis-cz-1/
Część druga: http://willowdesign.pl/gosc-lubi-swiatowe-marki-orbis-cz-2/
Część trzecia: http://willowdesign.pl/gosc-lubi-swiatowe-marki-orbis-cz-3/

Facebook Comments
2 comments

Artykuły użytkownika

Najnowsze

Najczęściej komentowane

Facebook Comments