Carrefour Express

Carrefour Express

Małe sklepy spożywcze przegrywają nierówną walkę z dyskontami. Carrefour wyciąga do nich pomocną dłoń.

W 2012 roku sieć Carrefour Express ma powiększyć się łącznie o ponad 200 punktów. Co miesiąc do konceptu międzynarodowej marki przystępuje kilkanaście małych sklepów spożywczych. Ich właściciele obawiają się konkurencji ze strony dyskontów i hipermarketów. Mają powody – w pierwszym półroczu liczba osiedlowych „spożywczaków” zmalała o prawie 3 tysiące.

– Prawdziwa franczyza to nie samo logo, ale współpraca opierająca się na obustronnych korzyściach, w której obie strony biorą odpowiedzialność za rozwój i sukces biznesu – mówi Francois Vincent, dyrektor ds. franczyzy Carrefour Polska.

Franczyzodawcy nie mogą jednak liczyć na wsparcie ze strony sektora publicznego. Władze Krakowa zdecydowały o przeniesieniu otwartego w październiku sklepu Carrefour Express w Sukiennicach. Przedsiębiorca zwyciężył w przetargu i miał prawo uruchomić działalność handlową. Krakowski magistrat zmienił jednak zdanie, gdy w rzeczonym lokalu zobaczył sklep spożywczej znanej marki. Eksmitując biznes franczyzobiorcy z centralnego punktu starówki, tłumaczył, że rodzaj działalności powinien „uwzględniać specyfikę miejsca”, a przedsiębiorca zataił fakt, że chce prowadzić biznes na licencji międzynarodowej firmy, (gum)

Facebook Comments

Artykuły użytkownika

Najnowsze

Najczęściej komentowane

Facebook Comments